Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου 2013

The perks of being a wallflower / Τα πλεονεκτήματα του να είσαι στο περιθώριο (2012)


Η βασική ιστορία της ταινίας ίσως εκ πρώτης όψεως να μοιάζει κλισέ και πολυφορεμένη. Κι όμως «Τα πλεονεκτήματα του να είσαι στο περιθώριο», όχι απλώς σε κερδίζουν, αλλά το καταφέρνουν κιόλας από τους τίτλους αρχής τους, «τον μόνο χρόνο ατμόσφαιρας που οι περισσότερες ταινίες επιτρέπουν στον εαυτό τους» κατά τον Quentin Tarantino. Πράγματι, η πανέμορφα μελαγχολική διάθεση που σου μεταδίδουν οι τίτλοι αρχής είναι αυτή που θα συνοδεύει την ταινία σε όλη της τη διάρκεια, με τη βοήθεια ενός υπέροχου soundtrack. Κι έτσι σύντομα διαπιστώνει κανείς πως τα κλισέ παρόμοιων ταινιών δεν έχουν διόλου πρωτεύουσα θέση σε αυτήν την ιδιαίτερα ερωτεύσιμη, νεανική ιστορία ενηλικίωσης, που μιλά στο θεατή με αξιοζήλευτη φρεσκάδα, έμπνευση και ειλικρίνεια.

Το σενάριο, διασκευή από τον ίδιο τον συγγραφέα του τού ομώνυμου βιβλίου, περιέχει εξαιρετικά προσεγμένους, ρεαλιστικούς και ταυτόχρονα ουσιαστικούς διαλόγους, πολλοί από τους οποίους δεν σβήνουν  γρήγορα από το μυαλό σου μετά το τέλος του φιλμ. Ο Cnbosjy φροντίζει να διατηρεί σχεδόν πάντα θερμό τον υπόγειο ερωτισμό και την ακαταμάχητη τρυφερότητά του και αφηγείται καταστάσεις όχι απλά ρεαλιστικές, αλλά γνώριμες στο θεατή και γι’ αυτό συγκινητικές.

Με αυτήν την τόσο ευαίσθητη νεανική μελαγχολία να ντύνει σχεδόν κάθε πλάνο του, το φιλμ έχει, εν ολίγοις, όλες τις αρετές που μπορούν να το αναδείξουν σε μια απολαυστική, νεανική coming of age ταινία, χωρίς περιττές εξάρσεις και υπερβολές. Ίσως το πιο αξιέπαινο απ’ όλα τα «πλεονεκτήματά» του όμως είναι η ερμηνεία του ταλαντούχου Ezra Miller, ο οποίος εδώ κάνει ακόμη μεγαλύτερη εντύπωση απ’ ότι στο περσινό «Πρέπει να μιλήσουμε για τον Κέβιν» και κλέβει την παράσταση χάρη στην άνεση και την ανθρωπιά του.

Βαθμολογία: 3.5/5

7 σχόλια:

  1. Για αυτούς ακριβώς του λόγους που λες στο κείμενό σου με άγγιξε πάρα πολύ αυτή η ταινία, για την ευαισθησία, την λεπτότητα την ρεαλιστική κι απολύτως φυσική απεικόνιση των προβλημάτων μιας παρέας εφήβων (και κυρίως του πρωταγωνιστή) με φόντο το σχολικό τους περιβάλλον. Πιστεύω ότι ξεχωρίζει μακράν από όλες τις άλλες ταινίες αυτού του είδους όπου η πλειοψηφία τους είναι γεμάτες με χαζοαμερικανιές, φτηνούς εντυπωσιασμούς, εξεζητημένες καταστάσεις, καρικατουρίστικους χαρακτήρες και πάει λέγοντας (στο μυαλό μου τώρα ήρθε το “Easy A” και μου άναψαν τα λαμπάκια). Ειλικρινά αυτή η ταινία μου μίλησε μέσα στην ψυχή μου όπου σπάνια συμβαίνει αυτό. Και να φανταστείς ότι είμαι αρκετά αυστηρώς με τις “σχολικές ταινίες”.

    4,5/5: Εξαιρετική

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κι εμένα το Easy A μου ήρθε στο μυαλό καθώς ανέφερες τα μειονεκτήματα του είδους!

    Με άγγιξε κι εμένα βαθιά, με έναν τρόπο μελαγχολικό και τρυφερό που πάντα λατρεύω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν το έχω δει ακόμα αλλά τελικά φαίνεται πως καλό είναι και θα το δω.Το είδος αν και κουρασμένο έχει πολλά πράγματα να πεί ακόμα.
    Το easy a το εία δεί αλλά φυσικά δεν μου έμεινε σαν ταινία..ήταν ο ''διάδρομος'' για να προχωρήσει μάλλον η πρωταγωνίστρια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δώσ' του την ευκαιρία του academy, την αξίζει!

    Το Easy A χωρίς την Stone δεν θα το είχε προσέξει κανείς πιστεύω..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μόλις είδα την ταινία και έσπευσα να πώ και εγώ τη γνώμη μου εδώ.

    Στην αρχή της ταινίας,ομολογώ,πως μου πέρναγε απαρατήρητη και κάπως κλισέ.Ναι μεν πάρα πολυ ευαίσθητη και διακριτική αλλα δεν μου προκάλεσε καμια ιδιαίτερη συμπάθεια.Έπρεπε να δώ ο τελευταίο 20λεπτό για να αλλάξω γνώμη και να ενθουσιαστώ επειδή είχα πείσει το μυαλό μου οτι πρόκειται για μια κλασσική ταινία ενω στο τέλος της σου τα αλλάζει όλα!

    Τελικά ενθουσιάστηκα-ιδιαίτερα με τον πρωταγονιστή επειδή μου έβγαζε μια την αθωότητα- και τη βρήκα πολύ καλή.Μια απορία μονο.
    Τελικά η θεία του,τον παρενοχλούσε σεξουαλικά?Γιατι με μπέρδεψε το τελευταίο κομμάτι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εμένα πάλι με συνεπήρε από την έναρξή του..
    (Spoiler alert) Ναι, η θεία του τον παρενοχλούσε σεξουαλικά, απ' όσο κατάλαβα κι εγώ τουλάχιστον, γιατί ομολογουμένως δεν γίνεται σαφές το συγκεκριμένο θέμα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σήμερα κιόλας είδα το τρέιλερ και μου φαίνεται καλή ταινία.Όποιος θέλει ας μου πεί τη γνώμη του, μην απογοητευτώ και από αυτήν την ταινία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή